قیمت مسکن پس از مذاکرات وین 

شهرک سازی مسکن ملی 
قیمت مسکن پس از مذاکرات وین 

آهن پرایس: بازار مسکن با افزایش قیمت در سال گذشته منجر به کاهش قدرت خریداران در این بازار شد و همانگونه که سایر بازارها در حال حاضر بی رونق و در رکود است بازار آهن و فولاد و مسکن نیز از این رکود...

آهن پرایس: بازار مسکن با افزایش قیمت در سال گذشته منجر به کاهش قدرت خریداران در این بازار شد و همانگونه که سایر بازارها در حال حاضر بی رونق و در رکود است بازار آهن و فولاد و مسکن نیز از این رکود و بازار به اصطلاح نخر در امان نمانده است. 

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در مورد وضعیت بازار مسکن پس از توافقات وین معتقد است که با تلاش های مسولان افزایش قیمت نخواهیم داشت، همچنین چنانچه برنامه مطلوبی در این زمینه چیده شود و دستورات ریاست جمهوری من باب فروش املاک مازاد تحقق یابد به طور قطع می توانیم منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم. 

اینکه سوال می شود میزان کاهش قیمت مسکن تا چه حد خواهد بود ؟ با اظهار داشت که امیدواریم نه تنها مسکن بلکه همه بازارها کاهش قیمتی چشمگیری داشته باشد اما نمی شود به قطعیت اظهار داشت که فرضا 60 درصد کاهش قیمتی داریم فعلا فقط می توانیم بیان نماییم کاهش قیمتی خواهیم داشت.
ایشان همچنین افزود: ما راضی به ضرر هیچ کسی نیستیم اما برخی افراد که با طمع ورزی پول و دلار اندوخته و ملک خریده اند و احتکار کرده اند چنانچه کاهش قیمتی مورد انتظار اتفاق افتد همچون قطعنامه 598 قطعه ای نیز در بهشت زهرا خواهیم داشت. 

به عباراتی خوشحالیم که قیمت ها کاهش یابد برای مردم و دهک کم درآمد جامعه نیز راه به سوی خرید مسکن بازشود و در عین حال برخی که ملک احتکار کرده اند نیز بلاشک متضرر خواهند شد.                                                                                                                                                                                                                                                     
شهرک سازی مسکن ملی 

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از اهداف مسکن ملی ایجاد شهرهای جدید است همچنین برطرف نمودن مشکلات مسکن مهر نیز از اهداف این نهضت است فی الواقع ما مسکن نمی سازیم بلکه شهر خواهیم ساخت. 
مسکن از نیازهای مهم و اولیه مردم است و از جمله موضوعاتیست که پیوسته هر هفته در وزارتخانه مورد پیگیری قرار می گیرد. 

رستم قاسمی در سفر خودت به کرمانشاه اعلام داشت: نیاز اولیه ساخت مسکن زمین است که در واقع ما 50 درصد نیاز اولیه را فراهم آورده ایم همچنین سقف ساخت مسکن طی بازه زمانی چهار ساله تعیین شده است در برخی استان ها میزان تقاضا بیش میزان مشخص شده است. 

فعلا برای ساخت 2 میلیون مسکن برنامه ریزی می گردد البته دشواری های خاص خود را دارد، در این برنامه زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد، همچنین سایر مراحل نیز در بازه زمانی کوتاهی انجام شده است و برای بالغ بر یک میلیون و 400 هزار واحد برنامه ریزی شده است. 

مقرر شده زمین مورد نیاز تا دو سال آینده معین گردد البته برخی شهرها مشکلاتی دارند گه آن هم تا روزهای آتی مرتفع خواهد شد. اگر مردم در این شرایط هم صاحب خانه نشوند در زمان دیگری بسیار مشکل خواهد شد و بدین ترتیب شرایط اجرای عملیاتی نهضت مسکن به همه استان ها ابلاغ شده است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه فرمایید: قیمت مسکن کاهشی خواهد شد؟

هر یک از هموطنان که در سامانه مسکن ملی ثبت نام نماید ما موظف به تامین مسکن هستیم شایان ذکر است بالغ بر 500 هزار نفر از نیروهای مسلح مسکن ندارند که فعلا در پله اول 100 هزار واحد مسکن های مربوط به نیروهای مسلح استارت خورد است و سایر دستگاه ها نیز در ساخت مشارکت خواهند داشت. 

خوشبختانه همه زمین های وقفی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، از اهداف پر اهمیت ما ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید است نیاز است زمین لازم را تامین نماییم و در زمینه لازم است سایر سازمان ها نیز همکاری لازم را داشته باشند چرا که شهرک سازی نیازمند جاده سازی، دکل های برق و مخابرات و ایجاد امکانات رفاهی و حمل و نقل است که همراهی تعداد کثیری از سازمان ها را می طلبد. همچنین بالغ بر 9 میلیون جوان مجرد در حال حاضر داریم که ثبت نام مجردها در این طرح می تواند تشویقی در جهت ازدواج جوانان باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)